Obniżenie Octavii-pytanie o sprężyny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aciu
    Rider
    • 2005
    • 685

    Obniżenie Octavii-pytanie o sprężyny

    Zamieszczone przez howard7
    tylko stanie u drzwi zaloga dzi
    ... i miś colabor ... :diabelski_usmiech
  • herman
    Rider
    • 2005
    • 456

    #2
    Obniżenie Octavii-pytanie o sprężyny

    Witam

    Znalazlem sprezyny sportowe -30mm do Octavii(Ogólnie polecane są Weitec i Eibach)
    Czy to -30mm to bezpieczne obnizenie dla autka z silnikiem TDI? Wiem ze chodzi tu głownie o uszkodzenia miski olejowej, ale czy tak nieznaczne(wg mnie)obnizenie wpłynie na to ze zwiekszy sie ryzyko jej uszkodzenia? I jeszcze co z amorkami? Podobniez zuzywaja sie szybciej? I na zakonczenie to jakie ewentualnie sprezyny polecacie i jakie obnizenie zeby było ładnie

    Pozdrawiam i bede wdzieczny za przyblizenie tego tematu
    --------------

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A może tak zawieszenie gwintowane? :szeroki_usmiech Według mnie zwiększa się ryzyko osłony silnika i misy olejowej , ale niech się wypowiedzą fachowcy
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        #4
        ładnie to -30 mm
        bezpiecznie to -15 mm

        amortyzatory seryjne to pomyłka
        sporo osób z OCP porusza się na Bilsteinach B6 (i seryjnych sprężynach)
        do Bilsteinów B8 wymagane są juz sprężyny obniżone (o wrażenia z eksploatacji pytaj DJCzas'a) :diabelski_usmiech
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          A ja powiem tak, jesli na tych sprezynach zawias przestanie sie bujac jak teraz sie to dzieje, to misce nic sie nie stanie. Najgorzej jak przod rozbuja sie i pojawia sie takie garby, a nad plyta tez bym sie zastanowil :wink:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            A ja powiem tak, jesli na tych sprezynach zawias przestanie sie bujac jak teraz sie to dzieje, to misce nic sie nie stanie. Najgorzej jak przod rozbuja sie i pojawia sie takie garby
            Tez tak mysle i co raz bardziej dojrzewam do Koni Sport.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              ja bym szukal gwintowanej zawiechy regulowanej ! A nie lepiej orginalne sprezyny RS?
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • herman
                Rider
                • 2005
                • 456

                #8
                Czyli dobre sprężyny+ rozsądne obniżenie(max 30mm)+rozsądna jazda po dziurach i powinno wszystko grać od strony technicznej i ładniej wyglądać od strony wizualnej..Co do samych amorków B6 to niestety brak funduszy na taki sprzęt w obecnej chwili, jak sie zużyją seryjne to sie pomysli o czymś odpowiedniejszym tak jak proponujecie

                Gwint to tez inne pieniadze(niestety duże jak dla mnie), a spreżyny od RS maja -15mm wiec chyba nie zlikwiduja tych wielkich szpar(zdjęcie poniżej) Mam felgi 16 cali z oponami 205/55, moze ktos ma te sprezyny zalozone przy tej wielkosci kółek??Są w ogole do znaleznienia jako uzywane??

                Pozdrawiam
                Załączone pliki
                --------------

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Wydaje mi sie ,ze różnice są nie tylko w zawieszeniu znaczy sprezyny amory moze tez jakies stabilizatory czy cos wydaje mi sie ze TOLEDO jest twardsze znam dobrze nawet ten samochod bo klolega ma i zdaje sie byc twardsze! Ja bym chyba uderzyl w orginal i kupil sprezyny fabryczne. Kolega ma gwit w A4 jak jedziemy po piwo na stacje to zadziera o te male zwalniacze, miske tez zerwal.Chyba trzeba by to polaczyc z metalowa oslona!
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  Pracuję...